Jakie przedszkole dla dziecka z autyzmem? Kompleksowy przewodnik dla rodziców

Wybór przedszkola dla dziecka z autyzmem
Wybór przedszkola dla dziecka z autyzmem
Wybór przedszkola dla dziecka z autyzmem

Wybór przedszkola dla dziecka ze spektrum autyzmu jest jedną z najważniejszych decyzji, jaką muszą podjąć rodzice. Placówka powinna zapewniać wsparcie i bezpieczeństwo, by dziecko mogło rozwijać się w swoim tempie i czuć się komfortowo. W tym artykule przedstawiamy różne rodzaje przedszkoli, na co zwrócić uwagę przy wyborze oraz jakie wsparcie oferują poszczególne placówki.

Rodzicielstwo to wyjątkowa podróż pełna miłości, wyzwań i nieustannego poszukiwania najlepszych rozwiązań dla dziecka. Gdy w rodzinie pojawia się diagnoza spektrum autyzmu, ta podróż nabiera nowych znaczeń – staje się ścieżką pełną wyzwań, ale i nadziei, sukcesów i nieustannej nauki. Aby lepiej zrozumieć perspektywę rodziców dzieci z autyzmem, porozmawialiśmy z opiekunami, których pociechy uczęszczają do placówek jednej z najbardziej renomowanych firm w Polsce wspierających dzieci w spektrum – PROMITIS.

W rozmowach rodzice podzielili się swoimi historiami – pełnymi emocji opowieściami o pierwszych sygnałach, które wzbudziły ich czujność, o drodze do diagnozy, trudnościach i sukcesach w terapii oraz o wsparciu, jakie otrzymali. Ich głosy oddają rzeczywistość, z jaką mierzą się każdego dnia – obawy o przyszłość, ale także radość z najmniejszych postępów, które dla nich mają ogromne znaczenie.

Poniżej znajdują się ich osobiste refleksje – szczere, poruszające i niezwykle cenne dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć, co oznacza bycie rodzicem dziecka w spektrum.

Dlaczego wybór przedszkola jest tak ważny dla dziecka z autyzmem?

Dzieci ze spektrum autyzmu mają specyficzne potrzeby edukacyjne i społeczne, które wymagają szczególnego podejścia ze strony nauczycieli i opiekunów. Odpowiednio dobrane przedszkole może znacząco wpłynąć na ich rozwój, pomagając w nauce komunikacji, budowaniu relacji z rówieśnikami oraz radzeniu sobie z emocjami, oraz codziennymi wyzwaniami. Indywidualne podejście do każdego dziecka pozwala na dostosowanie metod nauczania do jego możliwości, co jest kluczowe w procesie adaptacji i rozwoju.

Pani Iwona, mama Kajetana, której syn uczęszcza do Niepublicznej Szkoły Podstawowej PROMITIS mówi:
Przy wyborze przedszkola kluczowe było dla mnie poczucie bezpieczeństwa – wiedza, że mogę zostawić swoje dziecko w miejscu, gdzie otrzyma wszystko, czego potrzebuje, a ja przez chwilę nie będę musiała martwić się o jego dobrostan. To niezwykle ważne, bo kiedy cały czas odczuwasz niepokój, myślisz tylko o tym, co się dzieje z dzieckiem, trudno skupić się na czymkolwiek innym. W takiej sytuacji dzień upływa jedynie na odliczaniu godzin do momentu odbioru. W PROMITIS po raz pierwszy poczułam, że mogę odetchnąć. 

Znaczenie wczesnej interwencji i wsparcia terapeutycznego

Wczesne wsparcie terapeutyczne jest kluczowe w rozwoju dziecka z autyzmem, a przedszkole jest często pierwszym miejscem, w którym ma regularny kontakt z rówieśnikami i profesjonalnymi terapeutami. Dzięki zajęciom terapeutycznym takimi jak terapia logopedyczna, terapia psychologiczna, integracja sensoryczna, czy terapia pedagogiczna dzieci ze spektrum autyzmu mogą szybciej osiągnąć postępy w rozwoju.

Rola przedszkola w rozwijaniu umiejętności społecznych

Przedszkole odgrywa istotną rolę w rozwijaniu umiejętności społecznych u dzieci z autyzmem. Kontakt z rówieśnikami, pod nadzorem specjalistów, pozwala na naukę nawiązywania relacji oraz zrozumienia zasad panujących w grupie. Dzieci uczą się m.in. współpracy, rozumienia i nazywania emocji swoich i innych. Odpowiednie przedszkole zapewnia przestrzeń, w której dziecko może stopniowo uczyć się tych umiejętności, dostosowując tempo nauki do jego potrzeb.

Pani Sylwia, mama Gabrysia, który uczęszcza do Punktu Przedszkolnego PROMITIS przy ul. Odkrytej 76 opowiada:
Gabryś wcześniej nie nawiązywał relacji z rówieśnikami, unikał kontaktu i bawił się głównie sam. Jednak tutaj wszystko się zmieniło – znalazł kolegę, z którym nawiązał więź. To było dla nas przełomowe doświadczenie. Nagle zaczął chętniej chodzić do przedszkola, czuł się tam swobodniej i bezpieczniej. Ta zmiana była ogromnym krokiem naprzód.

Pani Monika, mama Krystiana, który uczęszczał do Punktu Przedszkolnego PROMITIS przy ul. Odkrytej 76 wspomina:
W Przedszkolu PROMITIS moje dziecko mogło swobodnie wyrażać swoje emocje – biegać, krzyczeć, być sobą. Dzięki temu, po powrocie do domu, było spokojniejsze i wyciszone. W poprzedniej placówce panowała większa dyscyplina, co sprawiało, że przez pięć godzin moje dziecko było napięte i starało się dostosować do zasad. Gdy je odbierałam, było wyczerpane i roztrzęsione, jakby cały ten stres dopiero wtedy znalazł ujście.

Bezpieczeństwo emocjonalne – kluczowy aspekt edukacji

Dzieci z autyzmem często zmagają się z różnymi trudnościami, np. w przystosowaniu się do zmian, zaburzeniami sensorycznymi, nietypowymi zachowaniami komunikacyjnymi. Przedszkole powinno zapewniać bezpieczne i przewidywalne środowisko, w którym dziecko może czuć się komfortowo. Zrozumienie specyficznych potrzeb dziecka, takich jak unikanie bodźców dźwiękowych czy wizualnych, pozwala na stworzenie atmosfery, w której dziecko może skupić się na nauce i zabawie bez nadmiernego stresu.

Pani Sylwia, mama Gabrysia dzieli się:
Zanim trafiliśmy do PROMITIS, Gabryś uczęszczał do innego przedszkola. Niestety, trudno było mu tam odnaleźć się w nowym otoczeniu – zamiast bawić się z dziećmi, szukał schronienia w toalecie. To było jego jedyne bezpieczne miejsce, gdzie w samotności przeżywał emocje – płakał, siedział w ciszy, czasem nie wychodził przez długi czas. Każde rozstanie było dla nas bolesne, serce pękało na myśl, że musi tam zostać.

Indywidualne podejście do nauki – klucz do sukcesu

Każde dziecko w spektrum autyzmu rozwija się w swoim tempie i potrzebuje dostosowanego podejścia edukacyjnego. Przedszkola, które oferują indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne, mogą skuteczniej wspierać dziecko w jego rozwoju. W praktyce oznacza to dostosowanie treści zajęć, metod nauczania oraz materiałów dydaktycznych do potrzeb i umiejętności dziecka, co pozwala na efektywniejsze przyswajanie wiedzy.

Pani Monika, mama Krystiana mówi:
W PROMITIS dzieci są traktowane po prostu jak dzieci – z szacunkiem, zrozumieniem i troską. Każdy terapeuta podchodził do mojego syna indywidualnie, nie zmuszając go do niczego, na co nie był gotowy. Wszystko odbywało się w jego tempie, z pełnym wsparciem i cierpliwością. Dla mnie to nie tylko profesjonalizm, ale przede wszystkim dowód na ogromne serce całej kadry.

Wsparcie rodziców w procesie edukacyjnym

Przedszkole powinno być partnerem rodziców w procesie edukacji dziecka. Współpraca między rodzicami a nauczycielami pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb dziecka i dostosowanie strategii edukacyjnych zarówno w domu, jak i w placówce. Regularne spotkania, konsultacje i raporty o postępach dziecka pomagają rodzicom zrozumieć, nad czym warto pracować oraz jakie osiągnięcia udało się już zrealizować.

Pani Iwona, mama Kajetana mówi:
Pierwsze dni w nowym miejscu były dla nas wyzwaniem, ale od samego początku czułam wsparcie ze strony placówki. Każdego dnia współpracowaliśmy, omawialiśmy przebieg adaptacji i wspólnie szukaliśmy najlepszych rozwiązań. Ta otwartość i zaangażowanie towarzyszą nam do dziś – przy każdym odbiorze syna nauczyciel wychodzi, aby podzielić się informacjami i upewnić, że wszystko przebiega dobrze. To daje mi poczucie bezpieczeństwa i pewność, że moje dziecko jest w dobrych rękach.

Pani Sylwia, mama Gabrysia zaznacza:
Ogromnym atutem PROMITIS jest to, że nie muszę organizować dodatkowych zajęć terapeutycznych w innych miejscach ani dojeżdżać na specjalistyczne sesje w Warszawie. Moje dziecko otrzymuje tutaj kompleksową opiekę, która w pełni odpowiada jego potrzebom, co jest dla mnie ogromnym wsparciem na co dzień.

Przygotowanie dziecka do szkoły – rola przedszkola

Odpowiednie przedszkole pełni ważną rolę w przygotowaniu dziecka z autyzmem do dalszej edukacji w szkole. Dzięki nauce samodzielności, nawiązywaniu relacji z rówieśnikami oraz radzeniu sobie w sytuacjach społecznych, dziecko ma większe szanse na lepsze przystosowanie się do wymagań szkolnych. Przedszkola, które wprowadzają stopniowo większą niezależność, pomagają dzieciom w przejściu do kolejnego etapu edukacji z większym poczuciem bezpieczeństwa.

Rodzaje przedszkoli dla dzieci z autyzmem – które wybrać?

Rodzice mogą wybierać spośród kilku typów przedszkoli, w zależności od potrzeb dziecka. Każdy typ placówki ma swoje unikalne cechy.

Przedszkola terapeutyczne – intensywne wsparcie dostosowane do potrzeb dziecka

Przedszkola terapeutyczne to miejsca stworzone dla dzieci wymagających intensywnego wsparcia. Dzięki małym grupom (w PROMITIS 4-5 dzieci) możliwa jest indywidualna praca terapeutyczna i edukacyjna dostosowana do każdego dziecka.

Program obejmuje szeroki zakres terapii, m.in. terapię logopedyczną, integrację sensoryczną, terapię psychologiczną i pedagogiczną, terapię ręki, muzykoterapię, dogoterapię oraz alpakoterapię. Tak kompleksowe podejście wspiera rozwój dziecka w bezpiecznym, dostosowanym do jego potrzeb środowisku.

Przedszkola integracyjne – kiedy integracja staje się wyzwaniem

Choć przedszkola integracyjne mają na celu łączenie dzieci z wyzwaniami rozwojowymi z rówieśnikami neurotypowymi, w praktyce dla dziecka w spektrum autyzmu taka forma edukacji często okazuje się trudnym, a nawet bolesnym doświadczeniem. W tego typu placówkach kładzie się nacisk na dostosowanie dziecka do ogólnych zasad i funkcjonowania grupy, co dla malucha w spektrum może być ogromnym obciążeniem.

Dzieci autystyczne nie uczą się przez obserwację rówieśników tak, jak ich neurotypowi koledzy. Integracja, zamiast pomagać, często pogłębia poczucie izolacji – gdy dziecko nie nadąża za grupą, nie rozumie zasad zabawy czy nie potrafi odpowiednio zareagować na sytuacje społeczne. W efekcie zamiast rozwijać umiejętności społeczne, czuje się przytłoczone, zestresowane i zagubione.

Dla wielu dzieci w spektrum znacznie lepszym rozwiązaniem są placówki terapeutyczne, takie jak PROMITIS, gdzie każde dziecko otrzymuje wsparcie dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb. W takim środowisku nie musi walczyć o przetrwanie w grupie, ale rozwija się w swoim tempie, z odpowiednim wsparciem i zrozumieniem, co jest kluczowe dla jego rozwoju i poczucia bezpieczeństwa.

Przedszkola ogólnodostępne – czy to dobre miejsce dla dziecka w spektrum?

Przedszkola ogólnodostępne mogą sprawdzić się u dzieci, które są samodzielne i dobrze funkcjonują w grupie. Jednak dla dziecka w spektrum autyzmu często okazują się zbyt wymagające – duża liczba bodźców, brak indywidualnego podejścia i niewystarczające wsparcie specjalistów mogą prowadzić do przeciążenia i stresu.

Choć niektóre placówki deklarują gotowość do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach, często brakuje im odpowiednich narzędzi i doświadczenia. Dzieci autystyczne lepiej odnajdują się w placówkach specjalistycznych, takich jak PROMITIS, gdzie otrzymują wsparcie dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze przedszkola dla dziecka z Autyzmem?

Pani Iwona, mama Kajetana podkreśla:
Niektórzy rodzice koncentrują się wyłącznie na terapii, ale dla mnie najważniejsze jest, aby Kajtek był szczęśliwy. Odkąd uczęszcza do PROMITIS, widzę w nim radość i pogodę ducha. Po raz pierwszy mówi o rówieśnikach – wspomina, że „Natasza mnie lubi” albo „Tosia lubi śpiewać Whitney Houston”. Zaczyna dostrzegać innych i interesować się nimi. W PROMITIS kadra aktywnie wspiera dzieci w nawiązywaniu relacji, bo w przypadku Kajetana takie interakcje nie pojawiają się samoistnie – wymagają odpowiedniego wsparcia.

Indywidualne podejście do dziecka

Każde dziecko jest inne, dlatego kluczowe jest, aby przedszkole potrafiło dostosować program nauczania i terapii do jego potrzeb. Indywidualne podejście pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb i możliwości dziecka.

Wykwalifikowana kadra i dostępność specjalistów

Warto sprawdzić, czy przedszkole zatrudnia specjalistów, takich jak psychologowie, logopedzi, terapeuci integracji sensorycznej czy pedagodzy specjalni. To oni wspierają dzieci w ich codziennym rozwoju i pomagają im radzić sobie z trudnościami.

Zajęcia terapeutyczne - co powinna oferować placówka?

Przedszkole powinno oferować różne zajęcia i metody terapeutyczne. Różnorodność zajęć pozwala na lepsze dostosowanie terapii do potrzeb dziecka:

  • Terapia logopedyczna: Skupia się na usprawnianiu kompetencji komunikacyjnych oraz językowych, wzbogacaniu słownika, ćwiczeniach narządów artykulacyjnych, Pomaga dzieciom z trudnościami w komunikacji wyrażać swoje potrzeby i emocje.

Pani Iwona, mama Kajetana dzieli się swoim sukcesem:
Logopedycznie osiągnęliśmy ogromny postęp – Kajtek nauczył się pić przez słomkę! To może wydawać się drobnostką, ale dla nas to wielki krok naprzód. Wiem, że pani Justyna poświęciła wiele czasu i cierpliwości, aby to wypracować, i jestem jej za to ogromnie wdzięczna.

  • Terapia pedagogiczna: Dostosowana do potrzeb edukacyjnych dziecka, koncentruje się na nauce podstawowych umiejętności, takich jak czytanie, pisanie czy liczenie, wspierając rozwój intelektualny.

  • Terapia psychologiczna: Obejmuje wsparcie emocjonalne i budowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem. Terapia pomaga dziecku zrozumieć własne emocje oraz nawiązywać relacje z rówieśnikami.

  • Terapia integracji sensorycznej (SI): Pracuje nad poprawą przetwarzania bodźców zmysłowych, co jest ważne dla dzieci z nadwrażliwością lub niewystarczającą wrażliwością na bodźce. Celem jest również lepsza koordynacja ruchowa.

Pani Marta, mama Antka opowiada o postępach syna:
Dzięki terapii integracji sensorycznej Antek lepiej radzi sobie z bodźcami, które wcześniej były dla niego trudne do zniesienia. Kiedyś nie znosił hałasu i unikał dotyku, a teraz coraz lepiej odnajduje się w codziennych sytuacjach. Widzę też ogromną poprawę w jego koordynacji ruchowej – kiedyś miał trudności nawet z prostą zabawą na placu zabaw, a teraz coraz pewniej się wspina i biega. To dla nas ogromna zmiana.

  • Terapia ręki: Zajęcia mające na celu rozwój precyzji ruchów dłoni i palców, co ułatwia dzieciom wykonywanie codziennych czynności, takich jak pisanie, rysowanie czy zapinanie guzików.

  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: Pomagają wyrównywać deficyty rozwojowe poprzez ćwiczenia usprawniające koncentrację, pamięć oraz percepcję wzrokowo-słuchową.

  • Trening umiejętności społecznych (TUS): Nauka interakcji z rówieśnikami, budowania relacji, rozumienia zasad społecznych oraz radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych.

  • Alpakoterapia: Terapia z udziałem alpak, które wspierają rozwój społeczno-emocjonalny dziecka. Kontakt ze zwierzętami pomaga wyciszyć się, zbudować więź oraz rozwijać empatię.

Pełna oferta Przedszkola PROMITIS: https://autyzm-przedszkole.pl/terapia

Przykłady przedszkoli specjalistycznych w Polsce

W Polsce działa wiele przedszkoli specjalistycznych, które oferują wsparcie dla dzieci ze spektrum autyzmu. Oto kilka przykładów:

Przedszkola terapeutyczne w Warszawie – kompleksowe wsparcie dla dzieci z autyzmem

Jednymi z wiodących placówek specjalizujących się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu w Warszawie są przedszkola terapeutyczne PROMITIS. Oferują one nie tylko opiekę dostosowaną do indywidualnych potrzeb dziecka, ale także intensywne wsparcie terapeutyczne w formie zajęć indywidualnych i grupowych.

W ramach terapii dzieci mają dostęp do szerokiego zakresu specjalistycznych zajęć, takich jak terapia logopedyczna, terapia psychologiczna, integracja sensoryczna, terapia pedagogiczna, terapia ręki, Trening Umiejętności Społecznych (TUS), muzykoterapia, alpakoterapia i dogoterapia. Dzięki holistycznemu podejściu i pracy w małych grupach dzieci otrzymują wsparcie w rozwoju społecznym, emocjonalnym i poznawczym, co pozwala im funkcjonować w bardziej komfortowy i pewny siebie sposób.

Jeśli szukasz przedszkola terapeutycznego w Warszawie dla swojego dziecka, PROMITIS to miejsce, które oferuje profesjonalną opiekę, indywidualne podejście i kompleksowe wsparcie terapeutyczne.

Przedszkola terapeutyczne w Krakowie – indywidualne wsparcie dla dzieci z autyzmem

W Krakowie działa Niepubliczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny PROMITIS, który – podobnie jak warszawskie placówki – specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Przedszkole zapewnia kompleksowe wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

Dzięki małym grupom, intensywnej terapii oraz specjalistycznej kadrze, placówka oferuje bezpieczne i przyjazne środowisko, w którym dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności społeczne, komunikacyjne i poznawcze. Jeśli szukasz przedszkola terapeutycznego w Krakowie, PROMITIS to miejsce, które łączy profesjonalizm z empatycznym podejściem do każdego dziecka.

Najczęściej zadawane pytania

Rodzice często mają wiele pytań związanych z wyborem przedszkola. Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Czy dziecko z autyzmem może uczęszczać do zwykłego przedszkola?

Tak, ale wiele zależy od stopnia wsparcia, jakiego potrzebuje dziecko, oraz od przygotowania przedszkola do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach.

Pani Iwona, mama Kajetana zauważa:
Wielu rodziców upiera się, że dziecko powinno być wśród neurotypowych rówieśników, żeby mogło ich naśladować. Ale dla dziecka w spektrum to często nie wsparcie, a kara. Nie każde dziecko autystyczne odnajdzie się w integracji – moim zdaniem to rozwiązanie tylko dla tych, które funkcjonują na bardzo wysokim poziomie.

Jak wygląda proces adaptacji dziecka z autyzmem w przedszkolu?

Proces adaptacji powinien być stopniowy, z naciskiem na budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka. Przedszkole powinno współpracować z rodzicami, aby zapewnić dziecku jak najlepsze warunki.

Pani Sylwia, mama Gabrysia dzieli się:
Początki nie były łatwe – Gabryś nie chciał chodzić do przedszkola. Jednak panie wykazały się ogromnym zrozumieniem i znalazły na niego sposób – wystarczyło wprowadzenie drobnego rytuału z przesuwaniem krzesełka, który pomógł mu oswoić się z nowym miejscem. Dzięki temu adaptacja przebiegła o wiele łatwiej.

Pani Monika, mama Krystiana wspomina:
W pierwszym przedszkolu integracja oznaczała zamknięcie Krystiana w pokoiku 3x2 metry. Powiedziano mi: „Jak zacznie współpracować, to dołączymy go do grupy”. W PROMITIS od początku był wśród dzieci, a na adaptację dostał cały miesiąc. To zupełnie inne, pełne zrozumienia podejście, które pozwoliło mu oswoić się z nowym miejscem bez presji.

Podsumowanie – Jakie przedszkole będzie najlepsze dla Twojego dziecka?

Wybór przedszkola zależy od indywidualnych potrzeb dziecka i jego stopnia wsparcia. Najważniejsze jest, aby placówka oferowała zrozumienie, wsparcie i odpowiednie metody terapeutyczne. Dzięki odpowiedniemu przedszkolu dziecko może lepiej rozwijać swoje umiejętności i cieszyć się bezpiecznym i przyjaznym środowiskiem.

Pani Monika, mama Krystiana podkreśla:
Przedszkole PROMITIS odegrało ogromną rolę w życiu mojego syna. To właśnie tutaj mógł się rozwijać i przygotować do kolejnych etapów. Uważam, że każdy rodzic powinien doceniać istnienie takich miejsc – pełnych wsparcia, zrozumienia i profesjonalnej opieki.

Zapisz się na bezpłatną konsultację ze specjalistą

Nie wiesz, które przedszkole będzie najlepsze dla Twojego dziecka? Umów się na bezpłatną konsultację ze specjalistą! Dowiedz się więcej o dostępnych placówkach i możliwościach wsparcia dostosowanych do indywidualnych potrzeb Twojego dziecka.

Kontakt telefoniczny do Punktów Przedszkolnych dla dzieci z autyzmem:

Warszawa: 796 090 762
Kraków: 796 090 765

Centrum Terapii PROMITIS - placówki w Warszawie:

Grupa poradni psychologiczno-pedagogicznych, niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej i niepublicznych przedszkoli terapeutycznych oraz szkoła dla dzieci ze spektrum autyzmu.

Strona internetowa: centrum-terapii.pl
Kontakt telefoniczny: 791 769 069

Zapisz swoje dziecko

  • Pełna opieka nad dzieckiem

  • Kameralne grupy

  • Przynajmniej 2 terapeutów

  • Bezpieczne otoczenie

  • Catering (opcjonalny)

  • Codzienna terapia

Poranki

7:30 - 13:00

Cały dzień

7:30 - 16:30

Wybierz miasto

Zapisz swoje dziecko

  • Pełna opieka nad dzieckiem

  • Kameralne grupy

  • Przynajmniej 2 terapeutów

  • Bezpieczne otoczenie

  • Catering (opcjonalny)

  • Codzienna terapia

Poranki

7:30 - 13:00

Cały dzień

7:30 - 16:30

Wybierz miasto

Zapisz swoje dziecko

  • Pełna opieka nad dzieckiem

  • Kameralne grupy

  • Przynajmniej 2 terapeutów

  • Bezpieczne otoczenie

  • Catering (opcjonalny)

  • Codzienna terapia

Poranki

7:30 - 13:00

Cały dzień

7:30 - 16:30

Wybierz miasto

Opinie rodziców

Opinie rodziców na temat PROMITIS, to dowód na to, że nasze placówki od 15 lat skutecznie wspierają rozwój dzieci z autyzmem. Rodzice często podkreślają w swoich wypowiedziach zaangażowanie naszej wykwalifikowanej kadry. Dzięki szerokiej ofercie terapii i przyjaznej atmosferze nasze punkty przedszkolne zyskały zaufanie setek rodzin.

Jarosław W.

Polecam z całego serca. Bardzo dobra kadra i zaplecze edukacyjno-terapeutyczne. Syn uczęszcza tam od dwóch lat i jestem mega zadowolony z postępów jakie poczynił.

Sylwia W.

Z czystym sumieniem mogę polecić to Przedszkole. Mój syn uczęszcza tam od dwóch lat i rozwinął się nie do poznania. 



Panie są sympatyczne i bardzo zaangażowane w pracę z dziećmi, a nie jest to łatwe. Cieszę się, że trafiliśmy akurat na tą placówkę!

Stanisław P.

Najlepsze przedszkole i cała kadra, cudowne nauczycielki, zawsze uśmiechnięci i gotowi pomoc kazdemy, polecam z całego serca.

Aleksandra Ł.

Świetne, nowoczesne przedszkole z super kadrą i wieloma aktywnościami dla dzieci. Zdecydowanie polecam. Nie ma tutaj opcji na nudę.

Leszek G.

Fantastyczne przedszkole! Moja córeczka chodzi tutaj z uśmiechem na twarzy. A pomyśleć, że jeszcze niedawno była bardzo zamknięta na świat i ludzi. Cała jej zmiana - zmiana na lepsze - to zasługa Kadry w przedszkolu Promitis.

Józef B.

Super kadra, zaangażowana, mająca świetny kontakt dziećmi i rodzicami :) Przede wszystkim kreatywna. Organizują bardzo dużo fajnych i ciekawych wydarzeń z myślą o dzieciach.

Natalia K.

Przedszkole fantastyczne, panie bardzo miłe i opiekuńcze. Mój syn czuje się tutaj komfortowo, a to dla mnie najważniejsze.

Wiktoria S.

Jako rodzic szczerze polecam to przedszkole. Moj syn uczęszczał tam przez 4 lata. Bardzo przestronne sale, małe grupy. I co najważniejsze - świetna kadra.

Franciszek J.

Jedynie przedszkole w rejonie, które było i jest w stanie pomóc mojemu dziecku w przygotowaniu do w miarę normalnego życia że schorzeniem autyzmu. Panie pracujące z dziećmi dają z siebie wszystko. Serdecznie polecam tą placówkę.

Opinie rodziców

Jarosław W.

Polecam z całego serca. Bardzo dobra kadra i zaplecze edukacyjno-terapeutyczne. Syn uczęszcza tam od dwóch lat i jestem mega zadowolony z postępów jakie poczynił.

Sylwia W.

Z czystym sumieniem mogę polecić to Przedszkole. Mój syn uczęszcza tam od dwóch lat i rozwinął się nie do poznania. 



Panie są sympatyczne i bardzo zaangażowane w pracę z dziećmi, a nie jest to łatwe. Cieszę się, że trafiliśmy akurat na tą placówkę!

Stanisław P.

Najlepsze przedszkole i cała kadra, cudowne nauczycielki, zawsze uśmiechnięci i gotowi pomoc kazdemy, polecam z całego serca.

Aleksandra Ł.

Świetne, nowoczesne przedszkole z super kadrą i wieloma aktywnościami dla dzieci. Zdecydowanie polecam. Nie ma tutaj opcji na nudę.

Leszek G.

Fantastyczne przedszkole! Moja córeczka chodzi tutaj z uśmiechem na twarzy. A pomyśleć, że jeszcze niedawno była bardzo zamknięta na świat i ludzi. Cała jej zmiana - zmiana na lepsze - to zasługa Kadry w przedszkolu Promitis.

Józef B.

Super kadra, zaangażowana, mająca świetny kontakt dziećmi i rodzicami :) Przede wszystkim kreatywna. Organizują bardzo dużo fajnych i ciekawych wydarzeń z myślą o dzieciach.

Natalia K.

Przedszkole fantastyczne, panie bardzo miłe i opiekuńcze. Mój syn czuje się tutaj komfortowo, a to dla mnie najważniejsze.

Wiktoria S.

Jako rodzic szczerze polecam to przedszkole. Moj syn uczęszczał tam przez 4 lata. Bardzo przestronne sale, małe grupy. I co najważniejsze - świetna kadra.

Franciszek J.

Jedynie przedszkole w rejonie, które było i jest w stanie pomóc mojemu dziecku w przygotowaniu do w miarę normalnego życia że schorzeniem autyzmu. Panie pracujące z dziećmi dają z siebie wszystko. Serdecznie polecam tą placówkę.

Opinie rodziców

Jarosław W.

Polecam z całego serca. Bardzo dobra kadra i zaplecze edukacyjno-terapeutyczne. Syn uczęszcza tam od dwóch lat i jestem mega zadowolony z postępów jakie poczynił.

Sylwia W.

Z czystym sumieniem mogę polecić to Przedszkole. Mój syn uczęszcza tam od dwóch lat i rozwinął się nie do poznania. 



Panie są sympatyczne i bardzo zaangażowane w pracę z dziećmi, a nie jest to łatwe. Cieszę się, że trafiliśmy akurat na tą placówkę!

Stanisław P.

Najlepsze przedszkole i cała kadra, cudowne nauczycielki, zawsze uśmiechnięci i gotowi pomoc kazdemy, polecam z całego serca.

Aleksandra Ł.

Świetne, nowoczesne przedszkole z super kadrą i wieloma aktywnościami dla dzieci. Zdecydowanie polecam. Nie ma tutaj opcji na nudę.

Leszek G.

Fantastyczne przedszkole! Moja córeczka chodzi tutaj z uśmiechem na twarzy. A pomyśleć, że jeszcze niedawno była bardzo zamknięta na świat i ludzi. Cała jej zmiana - zmiana na lepsze - to zasługa Kadry w przedszkolu Promitis.

Józef B.

Super kadra, zaangażowana, mająca świetny kontakt dziećmi i rodzicami :) Przede wszystkim kreatywna. Organizują bardzo dużo fajnych i ciekawych wydarzeń z myślą o dzieciach.

Natalia K.

Przedszkole fantastyczne, panie bardzo miłe i opiekuńcze. Mój syn czuje się tutaj komfortowo, a to dla mnie najważniejsze.

Wiktoria S.

Jako rodzic szczerze polecam to przedszkole. Moj syn uczęszczał tam przez 4 lata. Bardzo przestronne sale, małe grupy. I co najważniejsze - świetna kadra.

Franciszek J.

Jedynie przedszkole w rejonie, które było i jest w stanie pomóc mojemu dziecku w przygotowaniu do w miarę normalnego życia że schorzeniem autyzmu. Panie pracujące z dziećmi dają z siebie wszystko. Serdecznie polecam tą placówkę.

Rozwój, samodzielność, przyszłość

Kładziemy nacisk na intensywną pracę terapeutyczną. Naszym celem jest przygotowanie dzieci do pełnego udziału i funkcjonowania w grupie integracyjnej bądź placówce masowej.

Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie w kwestii doboru grupy i programu terapeutycznego.

Rozwój, samodzielność, przyszłość

Kładziemy nacisk na intensywną pracę terapeutyczną. Naszym celem jest przygotowanie dzieci do pełnego udziału i funkcjonowania w grupie integracyjnej bądź placówce masowej.

Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie w kwestii doboru grupy i programu terapeutycznego.