Podejście do terapii
Punkty Przedszkolne PROMITIS to placówki terapeutyczne, czyli miejsca, w których kładziemy nacisk na intensywną pracę terapeutyczną.
Naszym celem jest przygotowanie dzieci do podjęcia edukacji szkolnej.
Do przedszkola zapraszamy każde dziecko: zarówno to, które potrzebuje większego wsparcia terapeutycznego jak i to, które jest już bardziej samodzielne i poszukuje kontaktów z rówieśnikami. Każde dziecko znajdzie tutaj grupę dla siebie, czyli grupę rówieśniczą adekwatną pod względem potrzeb rozwojowych.
Każdą grupą opiekują się minimum dwie osoby. Kameralne grupy sprzyjają nauce i zabawie. Zatrudniamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pedagogiczną. Sale i pomoce terapeutyczne są dopasowane do potrzeb dzieci z autyzmem. Rodzice mają możliwość z korzystania z regularnych konsultacji, wsparcia ze strony terapeutów oraz szkoleń.
Dbając o wszechstronny rozwój dziecka tworzymy indywidualny program terapeutyczny realizowany w przedszkolu z możliwością kontynuowania w domu przez rodziców. Zapewniamy regularną ewaluację postępów terapii.
Oferta
Podczas każdego dnia przedszkolnego realizowany jest program przedszkolny stworzony zgodnie z rozporządzeniem MEN, dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci.
Oferujemy specjalistyczne zajęcia terapeutyczne, czyli regularną terapię indywidualną i grupową oraz:
Intensywną pracę terapeutyczną
Wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę specjalizującą się w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu
Zajęcia indywidualne i grupowe
Sprzyjające terapii, kameralne grupy
Komunikację wspierającą i alternatywną AAC
Indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne (IPET) opracowywane przez psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów, mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy
Ewaluację postępów
Wybrane metody i techniki pracy terapeutycznej dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dziecka (program stymulacyjno-rozwojowy, metody opierające się o zasadę „małych kroków”, metoda samodzielnych doświadczeń, metoda kierowania własną działalnością dziecka, a także elementy technik behawioralnych,)
Spotkania psychoedukacyjne dla rodziców
Możliwość prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu, dostęp do placu zabaw
Ciepłą i sprzyjającą poczuciu bezpieczeństwa atmosferę,
Odpowiednio dobrane pomoce dydaktyczne wspierające rozwój dziecka
Wycieczki edukacyjne
Imprezy okolicznościowe
Zajęcia w sali wyposażonej w urządzenia stymulujące rozwój zmysłów
Możliwość korzystania z cateringu (współpraca z firmą cateringową) lub dostarczenia własnego posiłku wg preferencji dziecka
Zajęcia indywidualne
Realizowane zgodnie z zaleceniami z orzeczenia o potrzebie Kształcenia Specjalnego
Terapia logopedyczna
Terapia pedagogiczna
Terapia psychologiczna
Terapia integracji sensorycznej
Terapia Ręki
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia grupowe
Trening umiejętności społecznych
Muzykoterapia
Alpakoterapia
Logorytmika
Trening rozwoju kompetencji przedszkolnych
Trening rozwoju kompetencji międzyrówieśniczych
Trening samodzielności
Zajęcia wspierające rozwój społeczno-emocjonalny
Zajęcia sensomotoryczne
Zajęcia stymulujące zmysły z elementami SI
zajęcia rytmiczno-ruchowe
Ćwiczenia korekcyjne
Ćwiczenia logopedyczne
Arteterapia
Program aktywności Knillów
Zajęcia z wykorzystaniem interaktywnej pomocy dydaktycznej przeznaczonej do zabaw ruchowych (Magiczny Dywan)
Zajęcia z wykorzystaniem technik relaksacyjnych
Zajęcia ukierunkowane na rozwijanie preferencji i poszerzenia zainteresowań dziecka
Korzyści z uczestnictwa w programie
Indywidualne podejście
Kameralne grupy sprzyjające terapii
Wsparcie dla rodziców: regularne konsultacje, szkolenia i grupy wsparcia
Bogata oferta zajęć i aktywności
Możliwość korzystania z cateringu
Dokumenty wymagane w procesie rekrutacji
Diagnoza autyzmu lub zaburzeń ze spektrum autyzmu
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na autyzm
Wsparcie w przygotowaniu diagnozy
W razie potrzeby służymy pomocą w przygotowaniu diagnozy. Niepubliczne Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne Centrum Terapii PROMITIS prowadzą wieloetapową, zespołową diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu. Nasze diagnozy są honorowane przez publiczne placówki orzekające.
W Punktach Przedszkolnych PROMITIS kładziemy szczególny nacisk na intensywną pracę terapeutyczną. Im wcześniej rozpoczniemy intensywną pracę z dzieckiem, tym większe efekty możemy osiągnąć. Jeśli zaczniemy pracę z dzieckiem w wieku lat 2,5 to z dużą dozą prawdopodobieństwa osiągniemy znacznie lepsze efekty, niż jeśli byśmy zaczęli pracę z tym samym dzieckiem np. w wieku lat 5. Staramy się maksymalnie efektywnie wykorzystać okres w którym dziecko jest szczególnie podatne na terapię. Jest to możliwie dzięki małej liczebności dzieci w grupach. Mała grupa umożliwia dzieciom przeżyć sukces terapeutyczny i doświadczyć indywidualnego podejścia. Niewielka liczba dzieci w grupie pozwala również na modelowanie przez terapeutę zachowań dziecka, skuteczne rozwijanie komunikacji oraz reagowanie na potrzeby i możliwości dziecka. Bardzo często jest to niemożliwe w grupie integracyjnej. Nie oznacza to, iż uważamy, że dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mogą funkcjonować tylko w grupach specjalnych.
Naszym celem jest przygotowanie dziecka do pełnego udziału i funkcjonowania w grupie integracyjnej bądź masowej. Wychodzimy jednak z założenia, że na wczesnym etapie rozwoju dziecka grupa terapeutyczna najskuteczniej rozwija umiejętności deficytowe dziecka. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi na początku swej drogi terapeutycznej potrzebują "poukładania" świata. Najpierw uczą się rozumieć a następnie dopiero uczestniczyć w środowisku. W małej grupie i przy wsparciu wykwalifikowanych terapeutów jest to możliwe bardzo szybko. Mała grupa to eliminowanie bodźców, które często wzmacniają ograniczenia naszych dzieci. Sale i pomoce są dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci z autyzmem. Rodzice mogą korzystać z regularnych konsultacji, grup wsparcia i szkoleń. Wraz z postępami w terapii, wspólnie z rodzicami, podejmujemy decyzję o gotowości dziecka do podjęcia nauki w większej grupie, integracyjnej lub masowej.
Nasze doświadczenia pokazują, że wiele dzieci, które trafiają do integracji bardzo szybko wracają do grup specjalnych - a to naraża je na dodatkowe niezrozumiałe, stresujące i niepotrzebne sytuacje. Warto więc rozważyć komu powierzamy terapię swojego dziecka.
Punkty Przedszkolne PROMITIS ściśle współpracują z Niepublicznymi Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi oraz Niepublicznymi Zakładami Opieki Zdrowotnej wchodzącymi w skład Centrum Terapii PROMITIS. Dzięki temu możemy zaoferować w ramach naszych placówek pełne spektrum terapii wspomagających. Dzięki temu osiągamy efekt synergii i maksymalne rezultaty dla dobra naszych podopiecznych.
Kładziemy ogromny nacisk na kwalifikacje i kompetencje naszych terapeutów. Praca z dzieckiem w spektrum autyzmu wymaga nie tylko wykształcenia kierunkowego, lecz również doświadczenia, które często zdobywa się latami. Wszyscy terapeuci w naszych ośrodkach, również ci młodsi stażem, korzystają z wiedzy i doświadczenia pozostałej kadry. Uczestniczą też w licznych szkoleniach wewnętrznych oraz zewnętrznych, ciągle podnosząc swoje kwalifikacje, a ich praca podlega stałej superwizji.
Zachęcamy do konsultowania swoich decyzji ze specjalistami, którzy mają doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.