Realizujemy podstawę programową MEiN.
Program zajęć przedszkolnych i terapeutycznych dostosowany jest do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Oferujemy:
- wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, specjalizującą się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu,
- sprzyjające terapii, kameralne grupy,
- zajęcia indywidualne i grupowe,
- indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne (IPET) opracowywane przez psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów, mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy,
- ewaluację postępów,
- szkolenia dla rodziców,
- możliwość prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu, dostęp do placu zabaw,
- ciepłą i sprzyjającą poczuciu bezpieczeństwa atmosferę,
- odpowiednio dobrane pomoce dydaktyczne wspierające rozwój dziecka,
- wycieczki edukacyjne,
- imprezy okolicznościowe,
- możliwość korzystania ze świetlicy,
- możliwość korzystania z całodziennego wyżywienia,
- opieka psychiatry dziecięcego, dietetyka, terapia SI, zajęcia logopedyczne, terapia EEG Biofeedback, Johansena, Tomatisa, Warnkego oraz inne zajęcia oferowane przez Centrum Terapii PROMITIS (pierwszeństwo w ustalaniu terminów).
Niezwykle istotne jest dla nas zintegrowane podejście do każdego z naszych przedszkolaków
Wiemy jak ważne jest wsparcie dziecka w wielu aspektach jego rozwoju. Wspieramy nie tylko naszych małych podopiecznych, ale również ich rodziców. Organizujemy cykliczne spotkania, podczas których przekazujemy dokładne i aktualne informacje o funkcjonowaniu dziecka. Rodzice mogą korzystać z porad i doświadczenia naszych terapeutów, by w każdym momencie czuli ich wsparcie. Za główny cel stawiamy sobie udostępnienie kompleksowej pomocy w jednym, przyjaznym całej rodzinie miejscu. Nasi terapeuci pracują w nurcie stymulacyjno-rozwojowym.
Wybrane metody wspomagające (ogólne):
- metoda „Dotyk i komunikacja” – CH. Knill,
- metoda „Ruchu rozwijającego” W. Sherborne,
- metoda „Dobrego Startu” M. Bogdanowicz,
- metoda symultaniczno-sekwencyjna nauki czytania wg J. Cieszyńskiej,
- alternatywne metody komunikacji,
- metoda rozwijania percepcji wg M. Frostig,
- gimnastyka mózgu Dennisona (Kinezjologia Edukacyjna)
Zajęcia indywidualne:
- terapia logopedyczna – 1-2 x tyg.
- terapia pedagogiczno-psychologiczna – 5 x tyg.
- terapia integracji sensorycznej – 1-2 x tyg.
Zajęcia grupowe:
- dogoterapia
- fizjoterapia i kinezyterapia
- ćwiczenia korekcyjne
- terapia ręki
- ćwiczenia rytmiczno-ruchowe
- trening umiejętności społecznych