Fundacja PROMITIS powstała, by nieść wszechstronną i profesjonalną pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi oraz ich rodzinom, propagować kompleksowe podejście do terapii.
Autyzm to jeden z najpoważniejszych zdrowotnych problemów cywilizacyjnych świata, lecz świadomość społeczna dotycząca przyczyn, objawów i możliwości leczenia jest wciąż stosunkowo niewielka. Dużą trudnością jest nieznajomość specyfiki problemów i potrzeb osób z autyzmem przez otoczenie i instytucje pomocowe, a także dostępność terapii dla osób o niższym statusie materialnym. Dlatego właśnie Fundacja PROMITIS za jeden ze swoich głównych celów stawia sobie wyrównywanie szans dla dzieci z autyzmem oraz szerzenie wiedzy na temat całościowych zaburzeń rozwoju.
Nasze główne cele to:
- wyrównanie szans społecznych i edukacyjnych dla dzieci z autyzmem oraz ich rodzin,
- tworzenie warunków dla prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi w ich najbliższym środowisku (domowym, miejscu zamieszkania, przedszkolnym i szkolnym),
- wspieranie działań zmierzających do zapewnienia równego dostępu do edukacji dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera,
- wspieranie działań mających na celu rehabilitację i terapię pedagogiczną, psychologiczną, logopedyczną dzieci
- zwiększanie dostępności wiedzy z zakresu całościowych zaburzeń rozwojowych terapeutom, nauczycielom, studentom, rodzicom oraz wolontariuszom,
- pomoc społeczna osobom z autyzmem i zespołem Aspergera oraz ich rodzinom, umożliwiająca przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych oraz wyrównywanie szans tych rodzin.
Realizacja tych celów jest możliwa tylko dzięki darowiznom oraz środkom pozyskanym w ramach akcji 1%. Naszym nadrzędnym celem w tym roku jest pozyskanie środków na terapie dzieci z autyzmem dla rodzin, których na to nie stać. Zebrane środki zostaną przekazane naszym podopiecznym na dofinansowanie przedszkola, specjalistycznych terapii wspomagających, na konsultacje i terapie ze specjalistami z zakresu pedagogiki, psychologii, logopedii, dietetyki czy integracji sensorycznej.