Zajęcia przedszkolne prowadzone są zgodnie z podstawą programową zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Nasze przedszkolaki codziennie uczestniczą w zajęciach kalendarzowych, gdzie zapoznają się z charakterystycznymi dla danej pory roku zjawiskami. Mają okazję doświadczyć ich wielozmysłowo, dotykając przedmiotów związanych z daną porą roku, wąchając olejki zapachowe, słuchając odgłosów zwierząt i grając na instrumentach. Obserwują pogodę i zapoznają się z cyklem dni tygodnia i miesięcy .
Codziennie prowadzone są zajęcia z kolejnych bloków tygodniowych, gdzie dzieci zapoznają się z tematami wynikającymi z programu przedszkolnego. Po zapoznaniu się z tematami kolejnego bloku, dzieci uczestniczą w zabawach rozwijających dane zagadnienie, między innymi w zabawach plastycznych, ruchowych i ćwiczeniach grafomotorycznych. W trakcie zajęć wykorzystywane są m.in. Metoda Ruchu Rozwijającego bazująca na pracy Weroniki Sherborne, Metoda Dobrego Startu czy Programy Aktywności Knill.
W ramach zajęć grupowych maluchy codziennie uczestniczą w zabawie swobodnej i kierowanej, gdzie bazując na aktualnych możliwościach dziecka rozwijana jest zabawa (konstrukcyjna, tematyczna, „na niby”), umiejętność organizacji i kompetencje społeczne (zapraszanie do zabawy, dzielenie się zabawkami itp.).
Każdy z naszych przedszkolaków objęty jest dodatkowo indywidualnie przystosowanym do jego potrzeb programem specjalistycznych zajęć terapeutycznych – codziennie korzysta zarówno z godzinnej terapii indywidualnej, jak i kilkugodzinnej grupowej.
Organizacja dnia w naszym przedszkolu:
- Zajęcia terapeutyczne odbywają się codziennie w wymiarze 5 godzin (4 godziny terapii grupowej i 1 godzina terapii indywidualnej) – w zależności od potrzeb i możliwości dziecka czas poszczególnych terapii może ulec zmianie po wspólnej decyzji terapeutów i rodziców
- Istnieje możliwość dodatkowej terapii, w tym indywidualnej, w zależności od potrzeb dziecka
Podczas każdego dnia przedszkolnego realizowane są:
- indywidualne zajęcia terapeutyczne prowadzone przez psychologa bądź pedagoga specjalnego
- program przedszkolny stworzony zgodnie z rozporządzeniem MEN, dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci,
- metody terapeutyczne dostosowane do specyficznych potrzeb każdego dziecka – model TEACCH, terapia neurobiologiczna, programy stymulacyjno-rozwojowe, elementy technik behawioralnych, ale również metody humanistyczne ,
- zajęcia stymulujące zmysły z elementami SI,
- ćwiczenia logopedyczne,
- muzykoterapia, arteterapia,
- ruch rozwijający W. Sherborne ,
- program aktywności Knillów,
- trening rozwoju kompetencji przedszkolnych,
- trening rozwoju kompetencji społecznych,
- trening rozwoju kompetencji międzyrówieśniczych,
- oraz trening samodzielności.